چگونه موثر تبلیغ کنیم؟

چگونه موثر تبلیغ کنیم؟

استفاده از رسانه ی تبلیغاتی مناسب یکی از دغدغه های صاحبان کسب و کارهاست . پیدا کردن رسانه ای موثر و درعین حال کم هزینه که بتواند پیام شما را به مخاطبین رسانده و آن ها را نسبت به خرید محصول یا خدمات شما ترغیب کند می تواند نقش موثری در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد.

شما می توانید برای تبلیغ محصولات خود از آگهی های تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، درج آگهی در روزنامه و مجله ها، نصب بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی ، ایمیل مارکتینگ، ارسال پیامک، تبلیغات در شبکه های مجازی و … استفاده کنید.

سوال اینجاست که کدام یک از این رسانه ها برای کسب و کار ما مناسب تر است؟ برای اینکه رسانه ی مناسب کسب و کارتان را پیدا کنید پیشنهاد می کنم مقاله ی رسانه ی تبلیغاتی مناسب کدام است؟ را مطالعه کنید.

شما ابتدا باید کسب و کار خودتان را مطالعه کنید. مشتریانتان را، محصول یا خدمتی که ارائه میکنید و میزان بودجه ای که در اختیار دارید.

هدف از تبلیغات چیست؟

در هر کسب و کاری که باشید به احتمال زیاد تعدادی رقیب دارید هدف از تبلیغات این است که به مخاطبین این پیام را منتقل کنید که شما از رقیبانتان بهتر هستید و آن ها را مجاب کنید که شما را انتخاب کنند. استفاده از شعار ها و عبارات کلیشه ای دیگر کاربرد گذشته را ندارد و برای مخاطب نه تنها سرگرم کننده و جذاب نیست نتیجه عکس دارد و به جای محبوبیت تنفر ایجاد می کند.

بهترین گزینه این است که در عمل تمایز خود را به مخاطبین تان ثابت کنید. یا در بیان ساده تر متمایز تبلیغ کنید.

چطور می توان متفاوت تبلیغ کرد؟

۱٫ انتخاب رسانه ی تبلیغاتی متفاوت:

برای این که تبلیغاتی متمایز داشته باشید اولین راه استفاده از رسانه ی تبلیغاتی متفاوت است اگر بتوانید رسانه ای را پیدا کنید که رقیبانتان از آن استفاده نمی کنند، می توانید با استفاده از آن رسانه متمایز تبلیغ کرده و مشتریانتان را غافلگیر کنید.

رسانه های تبلیغاتی بسیار متفاوت و گسترده اند حتی بنری  که در فروشگاه تان نصب می کنید یا خودکاری که به عنوان یک هدیه تبلیغاتی به مشتریانتان می دهید. حتی فاکتوری که به عنوان صورت حساب مشتری چاپ می کنید و به وی می دهید می تواند به عنوان رسانه ی تبلیغاتی در نظر گرفته شود.

برای استفاده از فاکتور به عنوان رسانه ی تبلیغاتی می توانید از نرم افزار فاکتور قطره به صورت رایگان استفاده کرده و در روی فاکتورتان پیام های تبلیغاتی چاپ کنید.

۲٫ استفاده از رسانه ای معمولی به سبکی متفاوت:

بعد از اینکه رسانه ی تبلیغاتی خود را یافتید نوبت به طرز استفاده آن می رسد. اگر از رسانه ی تبلیغاتی ای استفاده کنید که همه استفاده می کنند و سبک تبلیغاتتان نیز مانند بقیه باشد اطمینان داشته باشید مزیتی ایجاد نکرده اید ولی اگر از همان رسانه به طرز متفاوتی استفاده کنید با ایجاد مزیت در ذهن مشتری ماندگار می شوید و حتی اگر مخاطب در حال حاضر نیازی به محصول شما نداشته باشد نیز زمانی که به محصول شما نیاز پیدا کرد شما را بین گزینه های خود قرار خواهد داد.

به عنوان مثال پیامک یکی از معمول ترین رسانه های تبلیغاتی است. ولی اگر شما بتوانید از این رسانه به سبکی خاص استفاده کنید می توانید به نتیجه مطلوب که ایجاد تمایز است دست یابید.

خیلی از افراد با تهیه بانک های اطلاعاتی و شماره های نامشخص اقدام به ارسال پیامک به تعداد بالا برای افرادی می کنند که شاید اصلا نیازی به خدمات و محصولات آن ها ندارند که با این روش هم وقت و سرمایه خود را هدر می دهند و هم برای افراد زیادی ایجاد مزاحمت می کنند. اما راه درست چیست؟

اگر اطلاعات تماس مشتریانتان را در اختیار دارید بهترین راه ارسال پیام به افرادی است که قبلا از شما خرید کرده اند چرا که این افراد آمادگی بیشتری برای پذیرش پیشنهاد شما خواهند داشت ولی اگر این اطلاعات را در دسترس ندارید می توانید با بررسی بازار هدف و مخاطبین کسب و کارتان با مراجعه به سازمان ها، نهادها یا شرکت هایی که با این افراد در ارتباط هستند با رایزنی یا حتی پرداخت هزینه این اطلاعات را به دست آورید.

از همین امروز شروع کنید.

اگر می خواهید تغییری در روند کسب و کارتان ایجاد شده و فروش بیشتری داشته باشید باید کارهایی را انجام دهید که تا امروز انجام نداده اید. از همین الان برای هر فردی که فاکتور صادر می کنید شماره تلفن همراه وی را بگیرید و ثبت کنید. اگر نرم افزار حسابداری یا صدور فاکتور دارید بهترین مکان برای ذخیره ی اطلاعات نرم افزار است حتی در صورتی که از نرم افزار استفاده نمی کنید نیز داخل یک دفتر شماره تلفن همراه مشتریانتان را یادداشت کنید. بعد از مدتی که این شماره تلفن ها به تعداد قابل ملاحظه ای رسید کافیست یک بار امتحان کنید و پیامی با مضمون معرفی کالایی خاص که قیمتی مناسب دارد و یا جدید است برای این شماره ها ارسال کنید. اگر شما ۱۰۰۰ شماره جمع آوری کنید برای ارسال یک پیامک ۲ صفحه ای به این تعداد شماره باید حدود ۲۳ هزار تومان هزینه کنید. اگر از این ۱۰۰۰ شماره ۱۰ درصد انتظار نتیجه داشته باشیم (که برای چنین لیستی بسیار درصد پایینی است) ۱۰۰ نفر خرید خواهند کرد و اگر خرید هر نفر را ۲۰ هزار تومان برآورد کنیم و سود شما را ۲۰ درصد در نظر بگیریم. شما حدود ۲۰ برابر هزینه ای که برای تبلیغات داشتید فقط سود کرده اید. توجه کنید تمام رقم ها در حالت حداقل در نظر گرفته شده است شما می توانید رقم های مربوط به کسب و کار خود را جایگزین کرده و به رقم مورد انتظار خود برسید.

آن وقت متوجه خواهید شد که این شماره ها چه گنجینه ارزشمند و گرانبهایی هستند.

برای جمع آوری شماره تلفن همراه مشتریانتان و همینطور صدور فاکتور می توانید از نرم افزار مدیریت فاکتور قطره و یا نرم افزار کسب و کار قطره استفاده کنید. چنانچه مودم GSM قطره را نیز تهیه کنید با این نرم افزار ها علاوه بر امکان ارسال پیام به صورت همزمان برای تمام افراد این امکان را هم خواهید داشت که هنگام صدور فاکتور برای مشتری یک پیامک به شماره ایشان ارسال کرده و از خرید وی تشکر کنید. با این کار مشتری شما غافلگیر می شود و

این همان تمایزی است که یک رسانه ی تبلیغاتی باید ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

×
×

سبد خرید